سلام ميخواستم بدونم سيداحمد الحسن اليماني به نظر شما حق هست ياخير؟چرا؟

جريان احمد الحسن مدعي يماني يك جريان انحرافي است. او احمد اسماعيل كاطع(كامل) شخصيت منحرف و مدعي ناحقي است كه توانسته است به كمك شبكه‌هاي تلويزيوني و ماهواره‌اي و به مدد طمع‌ورزي عده‌اي در عراق و بعضا در ايران طرفداراني پيدا كند . اصل داستان احمد الحسن مبني بر ادعاي سيد يماني بودن از خواب و رويا شروع مي‌شود، خود احمدالحسن در اين باره مي‌گويد «خواب ديدم امام زمان كارم دارد، ناگهان از خواب بيدار شدم و به آن اعتنايي نكردم ولي اين داستان سه مرتبه اتفاق افتاد و كم كم به اين باور رسيدم كه اين خواب‌ها بيهوده نيست و بايد ارتباطي بين من و امام مهدي وجود داشته باشد كه بعد از مدتي ايشان را در بيداري ديدم و آموزش‌هايي هم از ايشان فراگرفتم. احمدالحسن با استفاده از روايات اصل داستان حضرت مهدي(عج) و مهدويت را به نفع خود مصادره كرده و هدف او از اين كار از بين بردن اصل مهدويت است و تلاش دارد در آينده خود را مهدي امت خطاب كند و سيديماني بودن را وسيله‌اي براي رسيدن به اين مقصود قرار داده است. احمدالحسن با استفاده از روايات و تفسير غلط برخي از اين موارد خود را سيد يماني معرفي كرد كه همين امر سبب معروف شدن او شد و اين معروفيت به جايي رسيد كه در برخي نماز جمعه‌هاي ايران هم عده‌اي بعد از نماز بلند شده و با زبان عربي فصيح شعار دادند سيد يماني كه منتظرش بوديد قيام كرد، به او بپيونديد.احمد اسماعيل در ابتدا حركت خود را به عنوان همان يماني وعده داده شده در روايات آغاز كرد، اما او به مرور زمان ادعاي خود را توسعه داد و علاوه بر ادعاي يماني بودن، خود را فرزند امام مهدي(عج) و وصي و نماينده آن حضرت برشمرد و در عين حال خود را مهدي اول نيز خواند و بسياري از روايات حضرت مهدي(عج) را بر خود تطبيق كرد. در چهارم بهمن سال 1386 شبكه الفرات عراق با انتشار تصاويري ويدئويي از بازداشت بيش از 40 نفر از اعضاي گروه انصارالمهدي[جنبش يماني] در بصره خبر داد و با نشان دادن بخشي از اعترافات شخصي به نام سيد حسن الحمامي كه در اعترافاتش خود را از اعضاي سابق استخبارات عراق معرفي مي كند مدعي شد كه اين افراد در حمله اي كه به هيئت عزاداران در تاسوعاي همان سال صورت گرفت و تعدادي زيادي از نفرات پليس عراق از جمله دو سرهنگ بلند پايه كشته شده بودند دست داشته اند.الحمامي در اعترافات خود گفته بود كه قصد داشتند پس از كشاندن دامنه حملات به سمت ناصريه با حركت به سمت كربلا آنجا را به تصرف خود در آورده وخروج احمد اسماعيل كاطع را اعلام نمايند. حسن الحمامي در اعترافات تلويزيوني خود تاكيد كرد كه يكي از اهداف آن عمليات ، حمله به حوزه علميه نجف بوده است.پليس عراق در گزارش خود در ميان اسامي بازداشت شدگان ، نام تعدادي از اعضاي بلندپايه اين گروه را با مسئوليت هايي چون مسئول امور مالي ، تبليغاتي و نظامي نيز ذكر كرده بود . چند روز پس از ماجراي بازداشت گسترده اعضاي ارشد اين گروه و اعترافات تلوزيوني آنها، شبكه «البروج الاخبارية» گزارش داد كه احمد اسماعيل كاطع به امارات گريخته و در آنجا پناهنده شده است.اسماعيل كاطع [احمد الحسن اليماني] گزارش تلوزيون عراق را رد نكرد و ضمن تائيد بازداشت اعضا گروه خود گفت: حسن الحمامي بيمار است و توان شركت در عمليات را نداشته ، او اين عمليات بازداشت گسترده را يك عمليات پيشگيرانه مي خواند و حتي گريختن خود را به امارات تائيد مي كند و مي گويد:«اگر يماني به كشوري از كشورها براي حفظ رسالت خود هجرت كند مگر اشكالي دارد؟» احمد اسماعيل كاطع [احمد الحسن اليماني] داراي يك سايت اينترنتي به نام «انصار المهدي» مي باشد و خود را مهدي اول از مهديون 12 گانه !معرفي مي كند.احمد اسماعيل كه خود را فرزند،وصي و فرستاده امام زمان مي داند براي اثبات مدعاي خود و اينكه ثابت كند يماني موعود شيعيان است مدعيات خود را بر چند اصل بنا نهاد:1. خواب هايي كه اشخاص درباره او مي بينند و خواب هايي كه خود وي در خصوص امام زمان ديده است.2.اخباري كه از حوادث آينده مانند سقوط صدام داده است.3.آمادگي براي مناظره با علماي اسلام ،يهود و مسيحيت.وي در پاسخ به كساني كه پرسيده اند چطور به راستگويي تو ايمان بياوريم و چطور بفهميم تو راست مي گويي و اينكه معجزه ات چيست مي نويسد:« اگر مي خواهيد بدانيد من راست مي گويم سه روز روزه بگيريد و دعايي كه مي گويم بخوانيد اگر حقيقت به شكل رويا در خواب به شما نشان داده شود بايد به من ايمان بياوريد.»اسماعيل كاطع در پاسخي ديگر براي اثبات ادعاي خود مي گويد :«اگر مي خواهيد به حقانيت من پي ببريد به قرآن استخاره كنيد.»در سايت شخصي وي آمده است:« آيا تا الان كسي را ديده ايد كه بگويد درباره من از خدا بوسيله شهادت عالم ملكوت و شهادت قران سؤال كنيد؟ آيا اين دليلي بر حقانيت ايشان نمي باشد؟» نحوه استخاره هم چنين ذكر شده است:« وضو بگيريد،سه بار سوره توحيد،سه بار صلوات، ذكر استخاره: اللهم اني تفالت بكتابك و توكلت عليك فارني من كتابك ما هو مكتوب من سرك المكنون في غيبك؛نيت مشخص و بدون شرطي، مثلا ايشان دعوتشان حق است، قرآن را بگشاييد اگر خوب آمد ايمان بياورد.» سايت وي نيز با انتشار يك فايل تصويري كه با صداي رعد و برق و آتش و صداي قرآن تنظيم شده است مدعي يكي ديگر از معجزات و كرامات وي شده است.در اين فيلم فردي به نام علي الشكري در ميان تصاوير ميكس شده با آتش نشان داده مي شود كه در9 محرم 1432 قمري مصادف با يكم دي 1389 در حال صحبت بر عليه اسماعيل كاطع مي باشد.در توضيحات اين فيلم مي آيد كه علي الشكري شش روز بعد يعني 15 محرم 1432 گرفتار عذاب اسماعيل كاطع شده و در يك تصادف مي ميرد.!احمد اسماعيل مدعي است مادر امام زمان از نوادگان شمعون الصفا(سمعان بطرس) و از نسل يسّي است بنابراين امام زمان از سمت مادري از نوادگان اسرائيل (يعقوب) و از سمت پدري از نسل حضرت محمد است و چون وي خود را فرزند امام زمان مي داند و مهدي اول از مهديون 12 گانه ! است بنابراين نشان داوود[ستاره شش پر] را با خود حمل خواهد كرد. در روايات ابتدايي ذكر شد شيعيان معتقدند كه يماني با پرچمي سفيد قيام مي كند و اسماعيل كاطع نيزمي گويد نشان ستاره داوود را جزئي از پرچم قيام خود همراه دارد.وي مي گويد:«در روايات آمده كه اگر پرچم حق ظاهر گردد اهل مشرق آن را لعنت خواهند كرد.»اسماعيل كاطع درباره ستاره 6 پر مي گويد:«اين ستاره رمزي الهي است كه به اسم خاتم سليمان معروف است كه در زبان عبري به آن ماجين و در عربي درع داود[زره پوش داوود] مي گويند و از معتبرترين رموز رباني مي باشد كه حضرت داوود آن را حمل مي كرده است» وي در كتاب «متشابهات» در اينباره مي گويد:«ستاره شش گوش از جمله ميراث پيامبران است و چون من وصي پيامبر و امام زمان هستم آن را به ارث برده ام..يهود اين ستاره را سرقت نموده و آن را شعار خود قرار دادند...كسي كه به اين ستاره توهين كند مانند كسي كه است كه الله اكبر را بر پرچم عراق در زمان صدام مورد توهين قرار دهد.بنابراين به صورت ضمني مي گويد كه با پرچمي شبيه به پرچم اسرائيل كنوني قصد قيام خواهد داشت. اسماعيل كاطع حتي براي اثبات خود به ماجد المهدي نويسنده كتاب «آغاز جنگ آمريكا عليه امام مهدي» به پيشگويي هاي نوستراداموس روي مي برد و مي گويد:«قرن ششم-خبر غيبي سي و سوم: ( در آخر دستش را به سمت« آلوس» خوني دراز مي كند و از حمايت خود در دريا عاجز خواهد ماند و از سپاه بين النهرين خواهد ترسيد و يك شخص سياه و خشمگين او را از كرده خود پشيمان خواهد كرد)؛من ترجمه اين پيش گويي را به تو مي گويم،در اينجا نوستراداموس طبق عادت خود از جناس تصفيحي يا ترخيم استفاده كرده است.وي زماني از اين كلمه استفاده مي كرد كه مسئله مربوط به اسامي يا القاب باشد پس حرف [آي اينگليسي] را از انتهاي [آلوس] حذف كرده است پس اگر اين حرف را به كلمه اضافه كنيم كلمه (الوصي) خواهد شد و معني بسيار واضح و آشكار خواهد شد چرا كه ما مي دانيم لقب اوصيا به دوازده امام داده مي شود و امام مهدي يكي از اوصياست. نوستراداموس در اينجا شخص معيني را وصف مي كند كه فرمانده نظامي است يا رئيس يك كشوري كه سعي مي كند امام مهدي را به قتل برساند و نيروهاي وي را از ابين ببرد ولي از سپاه امام مهدي در بين النهرين مي ترسد ولي مردي از سپاه امام مهدي(كه مردي سياه است اين بدان معناست كه شيعه است چون به لباس سياه اشاره دارد ) يا شايد يك مرد عرب مسلمان از آفريقا است او و نيروهايش را در حالي كه در دريا هستند از بين مي برد...وصي ياد شده در پيشگويي نوستراداموس امام مهدي نيست بلكه وصي امام مهدي و اولين مهدي از دوازده مهدي كه در روايات همان يماني است مي باشد.»وي با اشاره به يكي از روايات براي اثبات ادعاي خود مي گويد:«از امام صادق روايت شده كه فرموده:( از نسل ما بعد از قائم يازده مهدي از فرزندان امام حسين مي آيند). در اين روايت قائم همان مهدي اول است نه امام مهدي چون بعد از امام مهدي دوازده مهدي ديگر مي آيند.» در جايي ديگر اسماعيل كاطع براي اثبات ادعاي خود با استفاده از حروف ابجد و جمع و تفريق فراوان مي نويسد:«از آنجايي كه 27= 27 اين يعني ( هو يماني=هو وصي المهدي) كه اگر دو طرف را با حروف ابجد جمع كنيم مي بينيم مساوي 27 مي شود[!] و اين عدد 27 اشاره دارد به اينكه از ابي عبدالله روايت شده است:علم 27 حرف است و همه آن علومي كه پيامبران آورده اند دو حرف از علم است پس مردم تا امروز بيش از دو حرف نمي دانند پس هرگاه قائم[يماني] قيام كند 25 حرف ديگر را در بين مردم منتشر خواهد كرد.)» وي در يكي از سخنراني هاي خود كه بخشي از آن در كتاب «پاسخ هاي روشنگرانه از طريق امواج» پياده شده است مي گويد:پليس عراق مزدور شيطان و سپاه شيطان يعني آمريكا،در حال حاضر بعضي از پليس ها به دعوت من ايمان آورده اند و من از همه اين ها خواستم به آمريكا كمك نكنند حتي به اندازه شكافتن خرمايي و در همه حال آماده مبارزه با آمريكا و تابعين آن باشند.»!!

در هر حال استعمارگران براى گسترش دامنه و حوزه قدرت خويش در سرزمين‌هاى اسلامى، هميشه اسلام ـ به ويژه شيعه ـ را مانع مهم دستيابي به اهداف خود يافته‌اند؛ از همين رو با بدعت گذاري و بنيان نهادن فرقه هاي ضاله و مذاهب ساختگي در برابر فرهنگ اصيل شيعي، زمينه سازي رشد و ترويج آن‌ها را در رأس برنامه هاي شيطاني خود قرار دادند. تأسيس مذهب قادياني در پاكستان، بابيت و بهائيت در ايران، و وهابيت در عربستان، نمونه هايي از آن فرقه‌ها و جريانات ديني است. همراهي، بلكه سر سپردگي اين فرقه‌ها به آمريكا، انگليس و صهيونيست‌ها در اين زمان بر همگان آفتابي شده است. بر اين اساس، اخيراً دولت هاي استعماري كه به بهانه مبارزه با تروريسم، كشورهاي مسلمان افغانستان و عراق را اشغال كرده‌اند، پروژه تأسيس آن گونه فرقه‌ها وپشتيباني از آن‌ها را به ويژه در عراق در رأس برنامه هاي خود قرار داده‌اند. در اين كشور، به دنبال اشغال عراق ده‌ها فرقه بروز و ظهور نموده اند؛ از قبيل: ـ جند السماء به رهبري ضياء عبدالزهراء كاظم الگرعاوي؛

ـ جريان يماني؛

ـ جريان سيد محمود حسني سرخي؛

ـ فرقة الامام الرباني به رهبري سيد فاضل عبدالحسين الحسيني الهاشمي؛

ـ فرقه فرقد القزويني؛

ـ جريان سلوكي؛

اغلب جريانات فوق، مدّعي مهدويت يا ارتباط با امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف شده‌اند و ارتباط بيشتر آن‌ها با جريانات بعثي و دستگاه هاي جاسوسي استعماري، كشف و احراز گرديده است. هدف اصلي اين فرقه‌ها مبارزه با حوزه، مرجعيت و روحانيت شيعه قرار گرفته است؛ زيرا در تاريخ نهضت هاي اسلامي معاصر ضد استعماري، اين واقعيت، بارها به اثبات رسيده است كه تنها سنگري كه در مقابل استعمار ايستاده و مانع پيروزي آن‌ها شده، سنگر روحانيت، مرجعيت و حوزه هاي علميه شيعه است.[2] جالب اين جاست كه فرقه هاي مذكور فقط بر ضد روحانيت سخن مي‌گويند و اقدامات عملي انجام مي‌دهند؛ امّا هيچ گونه اقدامي بر ضد اشغالگران انجام نداده‌اند.

يكي از مسائل مطرح در باب مهدويت، بررسي علائم و نشانه‌هاي ظهور است. بررسي و شناخت اين علائم و نشانه ها، از اين رو اهميت و ضرورت دارد كه درمتون روايي شيعي، شناخت نمادهاي آخرالزمان، مورد تأكيد قرارگرفته و حجم وسيعي از روايات مربوط به مباحث مهدويت را بحث علائم ظهور و شناخت طلايه‌داران ظهور دولت كريمة مهدوي، به خود اختصاص داده است.يكي از اين نشانه‌ها و علايم، قيام شخصي موسوم به «يماني» در آستانه ظهور است كه در منابع روايي شيعي، بارها از او ياد شده. اين موضوع از جهات مختلفي نظير زمان قيام يماني، خصوصيات شخصي، مليت، اهداف و ويژگي‌هاي قيام يماني قابل بررسي است.

اخيراً اشخاصي به تبليغ يكي از جريان هاي مدّعي مهدويّت به نام احمد الحسن يماني در برخي مناطق مشغول شده اند؛ ايشان با اين كه سيد نيست، و اصل و نسب او از طايفه « صيامر » معلوم ومعروف است ، عمامه سياه پوشيد ، ودر مجامع عمومي ظاهر شد. از جمله ، با توجه به فيلمي كه از او گرفته شده است ، بر بالاي منبر در يك مسجدي، با لباس روحاني وعمامه سياه سخنراني ، وادّعاهاي ضد ونقيض خودش را مطرح كرده است.

از لحن كلام او پيداست كه سواد پاييني دارد، وسخن گفتن به عربي فصيح براي او مشكل است. در آن سخنراني در عين اين كه تصريح مي كند كه هيچ ادّعايي ندارد، واو يك مرد ساده از يك روستاي ساده اي است، در همان زمان ادّعا مي كند كه ، « من مايه رحمتم براي اسلام، بلكه براي اهل زمينم ، اهل بيت (ع) هر كجا بروم، همواره با من هستند وصريحاً مي گويم كه خدواند مرا برگزيده است؛ صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده، وخود صاحب نفس مطمئنه شده ام. من مي خواهم شيعيان را متحد كنم از عالم و عامي؛ من آمادگي دارم حقايق را براي همه روشن كنم ، وبه صورت سياه وسفيد نشان دهم. خدا نور است وكلام او نور است. در عين حال هيچ ادعايي هم ندارم ! »

مراحل مختلف بروز جريان يماني

ادّعاهاي واهي او در طي پيامي كه از طريق سايت اينترنتي خود ، با خطاب به علماء حوزه هاي ديني در مورخه 27 شوال 1424 هجري قمري فرستاده بود ، از اين قرار است:

در مرحله اوّل : ادّعا مي‌كند كه ، امام زمان (عج) را در عالم خواب به صورت مكرّر در حرم سيد محمد فرزند امام هادي (ع) ديده ، او را امر به زيارت عسكريين مي كند . پس از آن موفق به ديدار آن حضرت در بيداري شده ، حضرت او را نسبت به انحرافات عملي و مالي حوزه‌ها به خصوص حوزه نجف آگاه مي كند، وتحت تربيت ويژه قرار مي‌دهد!

در مرحله دوم : مدّعي است كه ، او را امر به ورود به حوزه علميه مي كند ، ودر آن جا مأموريت به او داده كه انحرافات حوزه را مطرح نمايد!

در مرحله سوم : ادّعا مي نمايد كه ، در ماه شعبان سال 1420 ﻫ . ق ( مصادف با 1378 ش)، امام زمان را براي دومين بار در حالت بيداري در كنار حرم امام حسين (ع) ملاقات كرده ، وبه دستور امام به نجف مي رود ، ودعوت خود را علني مي سازد ، در اين مرحله جمعي او را تكذيب مي كنند؛ و او را به سحر و جنون و تسخير اجنّه متهم مي كند در پي آن به شهر خود باز مي شود.

اعلان عمومي جريان يماني پس از سقوط رژيم صدام حسين

بعد از سقوط صدام در ماه جمادي الثاني 1424 قمري ، احمد اسماعيل گاطع دعوت خود را علناً تكرار كرده، و تعدادي فريب حرف هاي او را مي خورند . در ماه مبارك رمضان آن سال ادّعا مي‌كند ، كه از سوي امام زمان (ع) مأموريت يافته تا همه مردم زمين را مورد خطاب قرار دهد ، و آن ها را به قيام در راه حق بر عليه ظالمان دعوت كند!

وي در آن پيام تصريح مي كند ، كه من انتظار ياري علماي دين را ندارم . زيرا بسياري از آنان با امام زمان (عج) با لسان وسنان جنگ خواهند كرد، چون با ظهور امام زمان (عج) بساط مرجعيت آنان درهم پيچيده مي شود؛ ومقصود از اوثان واصنام ( بت ها ) همان علما هستند.

مرحله نخست (ادعاهاي احمد الحسن يماني)

باتوجه به پيدايش نحله هاي دروغين در جوامع اسلامي و خصوصاً در عراق و دست داشتن حزب بعث در پيدايش آن‌ها توجه به ريشة بعثي احمدالحسن يماني و نيز شناخت حزب بعث، درخور توجه است.

شناخت حزب بعث

حزب بعث عراق توسط يك مسيحي صهيونيست به نام ميشل عفلق تأسيس شده است. حزب مذكور از يك سو به جريان استعماري انگليسي وابسته بود، و از سوي ديگر دشمني ذاتي با اسلام و تشيع داشت.شعار معروف آن‌ها هنگام به دست گرفتن قدرت، اين بود:«آمنت بالبعث ربّاً لاشريك له وبميشل نبيّاً ماله ثاني؛ به بعث به ‌عنوان پروردگار بي‌شريك، و به ميشل به عنوان پيامبري كه همتا ندارد، ايمان آورده‌ام».[3]

كارنامه حزب بعث به ويژه در طول حاكميت سي ساله صدام، مملوّ از مبارزه با اسلام و قتل صدها هزار انسان بي گناه، نابودي اقتصادي عراق و به تعطيلي كشيدن شعائر مذهبي و شهيد كردن صدها مجتهد و فاضل و هزاران طلبه از حوزه هاي علميه بود.اين حزب به تحريك آمريكا، پس از پايان جنگ تحميلي با ايران، به منظور بسترسازي حضور آمريكا و متحدانش در خليج فارس، در سال 1990 م (1369 ش) كويت را اشغال كرد.

پس از حضور آمريكا و متحدان غربي اش در منطقه كه به بهانه اخراج صدام از كويت، انجام گرفته بود، مردم مسلمان عراق در زمان مرجعيت مرحوم آيت الله خوئي بر ضد حزب بعث در انتفاضه معروف به شعبانيه[4] قيام كردند، و در آستانه پيروزي قرار گرفتند؛ اما آمريكا با كمك منافقان به سركوب انتفاضه پرداخت و صدام را بار ديگر بر كرسي قدرت نشاند.

تغيير مبارزه حزب بعث

حزب بعث عراق، هنگامي كه مشاهده كرد روح اسلامي در مردم مسلمان عراق نمرده و هنوز هم مي‌تواند آن‌ها را به انقلاب وا دارد، اين بار تاكتيك خود را در مبارزه با اسلام عوض كرد و به جاي نشان دادن چهره خشن، جنگ نرمي را بر ضد اسلام و حوزه و مردم مظلوم شيعه عراق تحت عنوان «الحملة الايمانيّة» به راه انداخت. در واقع، اين كار همان استفاده ابزاري از مذهب بر ضد مذهب بود.صدّام علاوه بر تظاهر به نماز و رفتن به زيارت، در اين حمله ايماني، چند كار خبيث وخطرناك انجام داد، از جمله:

1. نفوذ دادن جوانان مستعد بعثي در حوزه هاي علميّه، تا به عنوان طلبه علوم ديني به تحصيل بپردازند و از آن‌ها براي مأموريت هاي ضدديني بهره ببرد.

2. دادن آزادي به برخي از علما براي فعاليت به عنوان مرجعيت و كوبيدن مراجع تقليد ديگر به منظور ايجاد تفرقه ميان آنان به بهانه هاي قومي وصنفي.

3. اجازه دادن به برخي از روحانيان براي اقامه نماز جمعه و برگزاري كنترل شده شعائر ديني.

البته صدّام وقتي از فعاليت‌هاي مرجع شهيد، آيت الله سيد محمد باقر صدر ضربه خورد و مشاهده كرد كه به دست خود زمينه را براي حضور مردم متدين در صحنه فراهم كرده است، آن مرجع بزرگ را به شهادت رساند و عملاً آن برنامه‌ها به تعطيلي كشيده شد.

4. نفوذ دادن برخي از جوانان بعثي كه ظاهري متدين داشتند و در سحر و جادو و مرتاضي دست داشتند به درون زندان‌ها. اين نفوذ به منظور فريب زندانيان سياسي صورت گرفت و نمونة بارز آن، مثل ضياء عبدالزهراء الگرعاوي است كه يك افسر بعثي بود.

ضياء دوره آموزش مرتاضي را در هند ديده و به درون زندان عراق رفت. او با گرفتن اخبار سرّي از مأموران بعثي زندان، پيشاپيش از آزادي يا شهادت برخي از زندانيان خبر مي‌داد. بسياري از زندانيان هم فريب ادعاهاي او را خورده، او را ولي الله و مرتبط با جهان غيب دانستند. همين شخص پس از آزادي از زندان و پس از سقوط صدام در سال 1382ش، گروهي را به نام «جند السماء» تشكيل داد و ادعا كرد كه قائم آل محمد است و مأموريت دارد كه روز عاشوراء 1200 نفر از روحانيان نجف را به قتل برساند.اما پليس عراق در تاسوعاي سال 1385 ش نيروهاي او را در پادگان «الزرگه» در حوالي نجف كشف كرد و آن‌ها را از بين برد. خود ضياء گرعاوي به اتفاق صدها نفر از همراهانش، از جمله 200 نفر از نيروهاي به اصطلاح يماني، به هلاكت رسيدند.[5]

مشخصات مدعي يماني

اين جريان ادعايي به وسيلة احمد الحسن يماني، كه خود را وصي و فرزند و فرستاده امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌دانست، در سال هاي پاياني حاكميت صدام بروز كرد. او پس از سقوط صدام، با كمك برخي از باقيمانده هاي رژيم بعث، تشكيلات وسيعي را در مناطقي همچون نجف، كربلاء، ناصريّه و بصره به راه انداخت.

مؤسس جريان، شخصي است به نام احمد اسماعيل گاطع از قبيله صيامر كه در حدود سال 1973م، در منطقه‌اي به نام «هوير» از توابع شهرستان «زبير» از استان بصره متولد شد. وي در سال 1999، از دانشكده مهندسي بصره فارغ التحصيل شد. مدّتي در حوزه شهيد آيت الله سيد محمد صدر در نجف به تحصيل پرداخت. ضمناً بنا بر نقل مؤثق، برادر وي از نيروهاي بعثي بود.[6]

ادعاهاي احمد حسن يماني

وي با اين كه سيد نيست[7] و اصل و نسب او از طايفه «صيامر» معلوم و معروف است، عمامه سياه بر سر ‌مي‌گذاشت و در مجامع عمومي ظاهر مي‌شد؛ از جمله ـ طبق فيلمي كه از او گرفته شده است ـ بر بالاي منبر در يك مسجد، با لباس روحاني و عمامه سياه سخنراني نموده، و ادّعاهاي ضد و نقيض خود را مطرح كرده است.

وي، در عين اينكه تصريح مي‌كند كه هيچ ادّعايي ندارد و يك مرد ساده از يك روستاي ساده است، در همان زمان ادّعا مي‌كند كه «من ماية رحمتم براي اسلام، بلكه براي اهل زمينم. هر جا بروم، اهل بيت عليهم السلام همواره با من هستند. صريحاً مي‌گويم كه خدواند مرا برگزيده است. صاحب نفس مطمئنه به من متصل شده و خود، صاحب نفس مطمئنه شده ام. من مي‌خواهم شيعيان را متحد كنم از عالم و عامي، من آمادگي دارم حقايق را براي همه روشن كنم و به صورت سياه و سفيد نشان دهم. خدا نور است وكلام او نور است. در عين حال، هيچ ادعايي هم ندارم.»[8]

مراحل ادعا

او طي پيامي از طريق پايگاه اينترنتي خود خطاب به علما و مراكز ديني در مورخه 27 شوال 1424ق ادعاهايي مطرح كرد كه محورهاي آن‌ها از اين قرار است:

در مرحله اوّل: ادّعا مي‌كند كه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را در عالم خواب به صورت مكرّر در حرم سيد محمد فرزند امام هادي عليه السلام ديده كه او را به زيارت عسكريين امر مي‌كند. پس از آن، به ديدار آن حضرت در بيداري موفق شده، حضرت او را از انحرافات عملي و مالي حوزه‌ها به خصوص حوزه نجف آگاه مي‌كند و تحت تربيت ويژه قرار مي‌دهد.

در مرحله دوم: وي مدّعي است كه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف او را امر به ورود به حوزه علميه مي‌كند و در آن جا به او مأموريت مي‌دهد كه انحرافات حوزه را مطرح كند.

در مرحله سوم: ادّعا مي‌كند كه در ماه شعبان سال 1420 ق (مصادف با 1378 ش) امام زمان را براي دومين بار در حالت بيداري در كنار حرم امام حسين عليه السلام ملاقات كرده و به دستور آن حضرت به نجف مي‌رود. او دعوت خود را علني مي‌سازد كه در اين مرحله، جمعي او را تكذيب و به سحر و جنون و تسخير اجنّه، متهم مي‌كنند. در پي آن، احمد به شهر خود بازگردانده مي‌شود [9].

دعوت علني

پس از سقوط صدام در ماه جمادي الثاني 1424ق، احمد اسماعيل گاطع دعوت خود را علناً تكرار مي‌كند و تعدادي فريب حرف هاي او را مي‌خورند. در ماه مبارك رمضان آن سال، او ادّعا مي‌كند كه از سوي امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مأموريت يافته است كه همه مردم زمين را خطاب قرار دهد و آن‌ها را به قيام در راه حق و بر ضد ظالمان دعوت كند!

وي در آن پيام، تصريح مي‌كند كه من انتظار ياري علماي دين را ندارم؛ زيرا بسياري از آنان با امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف با لسان و سنان خواهند جنگيد؛ چون با ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بساط مرجعيت آنان درهم پيچيده مي‌شود. به گفتة او مقصود از اوثان و اصنام (بت‌ها ) همان علما هستند. [10]

استدلال‌ها (مغالطات) احمدالحسن

وي براي اثبات مدّعاي خود به چند دليل استناد مي‌كند:

دليل اول. خواب هايي كه اشخاصي درباره او ديده‌اند و اين، علاوه بر خواب‌هايي كه خود ديده بود.

دليل دوم. اخبار از حوادث آينده مثل سقوط صدّام.

دليل سوم. آمادگي براي مناظره با علماي اسلام، يهود و مسيحت.

دليل چهارم. آمادگي براي مباهله با علماي شيعه و سني و يهودي و نصراني.بديهي است كه دلايل فوق، صرف ادّعا است.

وي در پيامي خطاب به مردم عراق، چنين مي‌گويد:پدرم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف من را براي اهل زمين فرستاد و من دعوتم را در بين شما آغاز كردم. در حالي كه جبرئيل و ميكائيل مرا تأييد و نصرت مي‌دهند، من از شما طلب نصرت مي‌كنم.اگر نصرتم داديد فبها، والّا سابقه پدران شما روشن است. اگر مرا خذلان كنيد، صبر خواهم كرد همان گونه كه مسلم بن عقيل صبر نمود. من بزودي از ميان شما خواهم رفت، ‌اي باقيمانده هاي قاتلان حسين! اگر مي‌خواستم، شمر و شبث اين زمان را معرفي مي‌كردم.

من اخبار شما را به پدرم محمد بن الحسن خواهم رساند؛ در آينده به همراه او، كه جز شمشير، چيزي را به شما ارائه نخواهد داد، باز خواهم گشت.وي در پايگاه اينترنتي «انصار المهدي»[11] با امضاي سيد احمد حسن، وصي و رسول امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف، در تاريخ 21 ربيع الثاني 1426ق مصادف با 9 / 3 / 1384 به صورت سؤال و جواب، پيامي را براي توجيه فرزندي امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و هاشمي بودن بيان مي‌كند كه چنين است:«مكه از تهامه است و تهامه از يمن؛ پس محمد و آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم همگي يماني هستند».

طبق يكي از احاديث، پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم دوازده امام معصوم عليهم السلام را به شيعه معرفي مي‌كند، و پس از ذكر نام امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌فرمايد:ثم يكون من بعده اثناعشر مهديّاً، فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها إلي ابنه أول المهدييّن…؛ (مجلسي، 1384: ج53، ص148)[12]وي ادّعا مي‌كند كه او مصداق همان «اوّل المهديين» و فرزند امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است؛ در حالي كه امام زمان هنوز ظهور نكرده و فوت ننموده است.

در پيام ديگري كه طرفداران وي با امضاي «انصار المهدي» در مورخه 11 ماه رمضان 1427 ق، از نجف خطاب به مقام معظم رهبري فرستاده‌اند، از مقام معظم رهبري تقاضاي قرائت اين پيام ودادن جواب به آن را كرده‌اند. آنان در اين پيام، ادلّه حجيّت ادّعايي احمد بن حسن را مطرح مي‌سازند و از جمله همان حديث وصيّت وجريان خواب‌ها و مناظره‌ها و مباهله را مطرح مي‌كنند.[13]

بررسي و نقد احاديث مورد استدلال

اينك لازم است تك تك احاديث مورد استدلال احمد را از نظر سند و دلالت بررسي نماييم و در نهايت، ارتباط مدّعاي جريان يماني را با‌ آن احاديث، كشف كنيم.

1. شيخ صدوق در كتاب كمال الدين مي‌نويسد:

حدّثنا عليّ بن أحمد بن محمد بن عمران الدّقاق قال: حدّثنا محمد بن أبي عبدالله الكوفيّ قال: حدثنا موسي بن عمران النّخعي، عن عمّه الحسين بن يزيد النوفليّ، عن عليّ بن أبي حمزة، عن أبي بصير قال: قلت للصّادق جعفر بن محمد: يا ابن رسول الله! إنّي سمعت من ابيك عليه السلام انّه قال:«يكون بعد القائم اثناعشر مهديّاً فقال: انّما قال: اثنا عشر مهديّاً ولم يقل: اثنا عشر اماماً، ولكنهم قوم من شيعتنا يدعون النّاس إلي موالاتنا ومعرفة حقّنا»[14]. (صدوق، 1379: ج2، ص358)

اولاً، حديث فوق از نظر سند ضعيف است؛ زيرا:

ــ از علماي رجال توثيقي نسبت به علي بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق صادر نشده است. (خويي، 1399: ج 13، ص 169).

ــ علي ابن ابي حمزه نيز به عنوان كذّاب و متّهم توصيف شده است. او كسي بود كه پيرو مذهب انحرافي واقفيّه بود و طمع به دنيا او را واداشت تا منكر امامت امام رضا عليه السلام شده و از دين دست بكشد و به سوي الحاد سوق يابد.[15]

ثانياً، از نظر دلالت نيز اين حديث ارتباطي با اين زمان ندارد كه هنوز امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف ظهور نكرده است.

2. شيخ طوسي در كتاب الغيبة مي‌نويسد:أخبرنا جماعة عن أبي عبدالله الحسين بن عليّ بن سفيان البزوفريّ، عن عليّ بن سنان الموصليّ العدل، عن عليّ بن الحسين، عن احمد بن محمّد بن خليل، عن جعفر بن احمد المصريّ، عن عمّه الحسن بن عليّ، عن ابيه، عن أبي عبدالله جعفر بن محمّد، عن أبيه الحسين الزّكي الشهيد، عن ابيه اميرالمؤمنين عليه السلام قال: قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم في الليلة التي كانت فيها وفاته لعليّ عليه السلام: «يا أبا الحسن أحضر صحيفةً و دواة» فأملا رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم وصيته حتّي انتهي إلي هذا الموضع، فقال: «يا علي! سيكون بعدي اثناعشر اماماً و من بعدهم اثناعشر مهديّاً…له ثلاثة اسامي، اسم كإسمي، و اسم أبي هو عبدالله و احمد و الاسم الثالث المهدي هو أول المؤمنين». (طوسي، 1369: ص107؛ مجلسي، 1384: ج36، ص261).

اولاً، اين حديث نيز از نظر سند ضعيف است؛ زيرا عليّ بن سنان الموصليّ العدل توثيق نشده و عامي مذهب است (خويي 1399: ج 12، ص 46 رقم 8180). علي بن الحسين هم شناخته شده نيست. همچنين مرحوم خويي دربارة احمد بن محمد بن خليل چنين مي‌فرمايد: «كذاب، وضاع للحديث، فاسد، ضعيف جدّاً، لايلتفت اليه» (خويي 1399، ج2، ص 224رقم 782).ديگر راويان اين حديث هم در كتب رجالي شناخته شده نيستند.

ثانياً، از نظر دلالت، اين حديث آشكارا دلالت مي‌كند كه بعد از پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم دوازده امام معصوم مي‌آيند كه اولين آن‌ها اميرالمؤمنين عليه السلام و آخرين آن‌ها امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است. همچنين بنابراين روايت، بعد از وفات امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف دوازده نفر آدم هدايت يافته (مهدي) مي‌آيند كه اولين آن‌ها (اوّل مقرّبين )، فرزند امام زمان خواهد بود. وي داراي سه نام خواهد بود؛ يكي احمد (همنام پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم)، ديگري عبدالله (نام پدر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم) و سومي مهديّ است.

اين حديث نيز مانند حديث قبل دربارة بعد از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌باشد، پس ربطي به دوران غيبت ندارد. علاوه بر آن، اين حديث با حديث قبلي از نظر انتساب مهديين تعارض دارد؛ زيرا حديث شيخ صدوق بر اين مسأله تأكيد دارد كه آن‌ها از شيعيانند كه ظاهر آن، اين است كه از خود اهل بيت و اولاد آن‌ها نيستند؛ در حالي كه حديث كتاب الغيبة بر اين معنا صراحت دارد كه اولين آن‌ها فرزند امام زمان است.درهر حال، اين دو حديث به اين معنا دلالت مي‌كنند كه اين دوازده نفر پس از شهادت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف خواهند آمد، نه قبل از آن و اين با مدعيان زمان ما هيچ ارتباطي ندارد.

3. شيخ طوسي در جاي ديگر كتاب الغيبة آورده است:محمد بن عبدالله بن جعفر الحميريّ عن ابيه عن محمد بن عبدالحميد و محمّد بن عيسي، عن محمّد بن الفضيل، عن أبي حمزة، عن أبي عبدالله عليه السلام في حديث طويل ـ أنه قال:«يا أبا حمزة إنّ منّا بعد القائم أحد عشر مهديّاً من ولد الحسين» (طوسي، 1369: ص784).

اولاً، حديث فوق از نظر سند ضعيف است؛ زيرا محمد بن عبدالحميد مجهول است. محمد بن عيسي مشترك بين ثقه و مجهول است كه تشخيص آن دو مشكل است. محمد بن فضيل هم مجهول است، ولي ابن حمزه ابو حمزه ثمالي است كه ثقه است. (شوشتري، بي‌تا: ج 7، ص 268- 269، شماره 4984)

ثانياً، اين حديث، دلالت دارد كه بعد از امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف يازده انسان هدايت يافته (مهدي) مي‌آيند كه همگي از فرزندان امام حسين عليه السلام مي‌باشند. اين حديث با دو حديث قبلي از نظر تعداد آن‌ها تعارض دارد؛ زيرا آن دو حديث بر دوازده نفر و اين يكي بر يازده نفر تأكيد دارد و در هرصورت، با زمان كنوني ارتباط ندارد؛ زيرا به دوران پس از ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و وفات آن حضرت ناظر است.

4. شيخ حسن بن سليمان (متوفاي 802 ق) در كتاب مختصر بصائر الدّرجات (سعد بن عبدالله اشعري ) آورده است:ممّا رواه السيد عليّ بن عبدالحميد باسناده عن الصّادق عليه السلام: «أنّ منّا بعد القائم عجل الله تعالي فرجه الشريف اثنا عشر مهديّاً من ولد الحسين عليه السلام».

اولاً، سند اين حديث معلوم نيست؛ زيرا مؤلف مختصر البصائر آن را از سيّد علي بن عبدالحميد (متوفاي 760 ق) به اسنادي كه آن سيد نقل كرده، روايت نموده است. اسناد مذكور كه در دسترس ما نيست، تا بدانيم همه راويان ثقه هستند يا غير ثقه؛ بنابراين سخن قطعي درباره سند حديث ممكن نيست.

ثانياً، از نظر دلالت همانند حديث قبلي است، مگر اين كه اين حديث بر دوازده مهدي تأكيد مي‌كند، در حالي كه قبلي بر يازده مهدي.

نقد كلي احاديث

صرف نظر از وضعيت سندي روايات كه نوعاً ضعيف و غيرمعتبر است. از نظر دلالت نيز به عنوان احاديثي شاذ و غير قابل قبول تلقّي مي‌شوند؛ زيرا طبق احاديث مسلّم شيعه، بعد از شهادت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف آغاز دوره رجعت است.لذا برخي از علماي شيعه، احاديث مزبور را بر فرض صحّت بر دوران رجعت، حمل كرده‌اند؛ پس مقصود از دوازده يا يازده مهدي، همان ائمه هدي عليهم السلام مي‌باشند كه پس از ظهور امام زمان و شهادت آن حضرت براي انتقام گرفتن از قاتلانشان آن هم به مدت كوتاه (چهل روز) قيام مي‌كنند.

شيخ مفيد در آخر كتاب ارشاد، دربارة احاديث مذكور مي‌فرمايد:وليس بعد دولة القائم عجل الله تعالي فرجه الشريف لأحد دولة إلّا ما جاءت به الرواية من قيام ولده إن شاء الله ذلك، ولم يرد به علي القطع والثبات، وأكثر الروايات انّه لن يمضي مهدي الأمة الّا قبل القيامة بأربعين يوماً، يكون فيها الفرج (الهرج ) و علامات خروج الأموات وقيام السّاعة للحساب والجزاء (مفيد، 1412: ص336)؛

بعد از دولت حضرت قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف براي كسي دولتي تشكيل نمي شود، مگر آنچه اين روايت بر آن دلالت مي‌كند كه فرزند (فرزندان ) او اگر خدا بخواهد، قيام مي‌كند. البته اين روايت به صورت قطعي ثابت نيست.اكثر روايات بر اين معنا دلالت مي‌كند كه حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف نمي رود، مگر چهل روز قبل از قيام قيامت كه در آن فرج (و بنا بر روايت بحارالانوار هرج و مرج) صورت مي‌گيرد، و علائم خروج اموات و قيام قيامت براي حساب وكتاب آشكار مي‌شود.

علّامه مجلسي پس از نقل اخبار مذكور در بحار الانوار، «باب خلفاء المهدي و اولاده»، درباره دلالت و تأويل آن احاديث مي‌نويسد:

اين اخبار، مخالف مشهور است و راه تأويل آن، دو صورت است؛راه اوّل، اينكه مراد از دوازده مهدي (هدايت شده) همان پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم و ساير امامان به استثناي امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است؛ به اين معنا كه مُلك آن‌ها (در هنگام رجعت)، بعد از امام زمان خواهد بود.

راه دوم، اين است كه آن دوازده مهدي از اوصياي امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، هدايت گران خلق در زمان ائمه عليهم السلام در هنگامه رجعتند؛ زيرا زمان نمي تواند خالي از حجّت باشد، اگر چه اوصياي انبيا عليهم السلام نيز حجج هستند، والله اعلم (مجلسي، 1384: ج53، ص148).

نتيجه

احاديث مذكور، چه صحيح باشند و چه ضعيف و از نظر دلالت چه قابل قبول باشند و چه غير قابل قبول، چه قابل تأويل به رجعت باشند و چه غيرقابل تأويل، با مدّعاي جريان يماني هيچ ارتباطي ندارند؛ زيرا همه آن احاديث بر اين مطلب اجماع دارند كه قيام مهدييّن دوازده‌ گانه يا يازده گانه بعد از ظهور و وفات امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف خواهد بود و هيچ يك از احاديث بر اين معنا دلالت نمي‌كند كه آن‌ها يا برخي از آن‌ها قبل از ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌آيند.

احمد اسماعيل گاطع الصيمري در حالي به دروغ مدّعي فرزندي و وصايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است كه هنوز امام زمان ظهور نفرموده است؛ اما ادّعاي قيام كرده و خود را اوّلين نفر از مهدييّن مي‌نامد.بنابراين، مدّعاي نامبرده هيچ پايه و مستندي از نظر احاديث ندارد. علاوه بر آن، وي كه خود را وصي مي‌نامد، بايد بداند كه «وصي» بعد از مرگ مُوصي قيام به وظيفه مي‌كند، نه قبل از مرگ او.

پي نوشت:

[2. فتواي جهاد برعليه استعمار در تاريخ معاصر(جهاديه ميرزا بزرگ فراهاني، محمد علي آشتياني) رساله فوق نخست در سال 1233ق و بار دوم در سال 1234ق در تبريز چاپ شد.

.[3] اين شعار بارها در اوايل تأسيس حزب بعث عراق از گوينده راديوي آن رژيم شنيده شد (روزنامه جمهوري اسلامي، 3/6/81).

.[4] انتفاضة شعبانيه: (15 شعبان 1412ق):

[5]. www.rasanews.ir

[6]. www.//farsi.almahdyoon.org

.[7] اين ادعاها بر اساس سايت www.youtube.com مي‌باشد:

[8]. www.//farsi.almahdyoon.org

[9]. همان. [10]. همان. [11].www.almahdyoon.org// www.youtube.com

[12. يعني «بعد از او ]امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف [دوازده نقر مهدي ]هدايت يافته[ خواهند آمد، پس وقتي وفات او ]امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف‌[ فرا مي رسد، بايد آن را به فرزندش كه اولين نفر از مهديين است، تحويل دهد».

[13]. www.almahdyoon.org

14]. ابي بصير مي گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: اي پسر رسول خدا! من از پدرت شنيدم كه فرمود: «بعد از قيام حضرت قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف دوازده نفر مهدي خواهند آمد»امام فرمود : «بله؛ امّا پدرم فرمود: دوازده نفر مهدي و نفرمود: دوازده امام. بلي؛ آن‌ها قومي از شيعيان ما هستند كه مردم را به ولايت ما و معرفت حقمان دعوت خواهندكرد.»

[15]. فرقه اي از شيعه كه امام موسي كاظم عليه السلام را آخرين امام مي دانند و قائلند كه آن حضرت زنده و مهدي منتظر مي باشد. بنيان‌گذار آن، علي بن ابي حمزه بطائني و زياد بن مروان قندي و عثمان بن عيسي رواسي و احمد بن ابي بشرسرّاج بودند (قاموس الرجال، ج 7، ص 268- 269، شماره 4984).

دیدگاه ها

سلام علیکم
وقتی به تاریخ و مطالب قرآن نگاه میکنیم خیلی موارد مشابه میبینیم.با اینکه تمام پیامبران معجزههای بزرگی داشتند، باز بیشتر مردم آنها را باور نمیکردند و آنها را دروغگو مینامیدند یا میگفتند که جادوگرند.حتی قرآن رو باور نکردند .
خوب سوالی که برامون پیش میاد اینه که یمانی واقعی وقتی تشریف بیارن ، چگونه باید پذیرفته شوند و برحق بودنشون رو چگونه باید اثبات کنند؟
خوب ایشون هم هر ادعایی کنن که علما و بقیه که رد میکنن، مثل تمام پیامبرانمون، امام حسین علیه اسلام رو کیا شهید کردن؟غیر خود مسلمانان.؟چرا وقتی حضرت فریاد میزدند در کربلا و نسب مبارکشون رو میگفتند کسی گوش نکرد؟
به هوش باشیم و کمی بیشتر به تاریخ نگاه کنیم.

مخاطب گرامي، از حسن توجه تان به اين مرکز سپاسگزاريم. براي پاسخ به دغدغه هايتان میتوانید از این راههاي ارتباطي کمک بگيريد:
- سايت پرسمان: http://www.porseman.org/q/newq.aspx
- ايميل: info@porseman.org
- پيامك: 30001619

تاریخ ۶-۱-۱۳۹۷ روز جمعه .. کابل افغانستان
از یک مغازه خورامه فروشی مجله سید احمد حسن که دارای ۱۲ صفحه بود را دریافتم و گفتم این مجله را از کجا کردی ؟ گفت یکی آمد و برایم داد و هنوز نخواندم و زیاد علاقه هم ندارم و من هم ازش گرفتم و خواندم و دیدم که بر رد این آغا ننوشته بود بلکه برایش یک نوع تبلیغی براه انداخته بودند تا بتوانند طرفدارانی را بوجود بیاورند ...
محمد یونس یاری از کابل افغانستان

مخاطب گرامي، از حسن توجه تان به اين مرکز سپاسگزاريم. براي پاسخ به دغدغه هايتان میتوانید از این راههاي ارتباطي کمک بگيريد:
- سايت پرسمان: http://www.porseman.org/q/newq.aspx
- ايميل: info@porseman.org
- پيامك: 30001619

خاک بر سر فردی که بخواد گول همچین کذابایی رو بخوره

سلام.به اعتقاد من در دنیای امروز منافع شخصی افراد باعث شده که اعتقادات دینی مردم تخریب بشه تا جاییکه روایت داریم وقتی امام ظهور میکنند در ابتدا ایشان را باور نمیکنند .به نظر من تشخیص حق وباطل به سود جویی آدما مربوطه اگر کسی منفعت شخصی نداره میشه به حرفش گوش داد .هرچیزی باید استدلال وبرهان موجه داشته باشه...

تلگرام و اینستاگرام و کلا فضای مجازی رو این افراد حسابی در دست گرفتن بهوش باشیم !

من چند وقت

خداوند خفتگان را بیدار کند ان شاءالله

احمد حسن یمانی الان که مدعی شده به پسر صاحب زمان احمد از فرماندهان صدام بود در جنگ عراق امریکا احمد اسماعیل فرار کرد خودش با یه نفری دیگه روزی از روزها احمد به دوستش گفت تو برو بگو احمد الحسن الیمانی ظهور کرد من گروه را تجمع کردم تو فرمانده میشی برای من این هم رفت بلاخره دروغش داد این به مرد دوباره گفت این دروغ از فرماندهان صدام هستش ولی چه فایده دارد دیگه منحرف شدن اهلی بصره احمد اسماعیل گاطع منحرف نشوید چون امام صادق می فرماید ایمانی و خراسانی و سفیانی وداجال اینا ۱۵روز ظهرمیکنن

وای اگر سید علی حکم جهادم دهد

فقط از داستان استفاده کردی روایات ! به نظرم خود حضرت مهدیم بباد بگه اقا من مهدیم !میرید داستان میسازید تهشم میکنین ! خسته نباشین واقعا ..

خدا خیرتون بده و خیلی ها دیگه رو مدتی پیش داخل گروهی تبلیغاتی در تلگرام بودم فردی کلیپ هایی در مورد آخر الزمان و نشانه هاش می فرستاد من بسیار علاقه داشتم و اطلاعاتم زیاد بود و کتاب زیاد می خوندم تعدادی از کلیپ هارو مشاهده کردم و گفتم خیلی آدم هایش خوبی هستن چون اطلاعاتم خیلی رفت بالا خلاصه برای چندنفر تعریف کردم از یکی از نشانه ها که ایجاد دستی در آسمان بود که تو این کانال کلیپشو دیدم مدت ها گذشت بنده به طور اتفاقی وارد گروه و کانال هایش سایبری شدم کم کم دیدم این کانال ها کانال های مربوط به یمانی مسدود می کنن از کسی سئوال کردم چرا جواب ندادن بعد آمدم داخل کانال با دقت بررسی کنم دیدم داخل کانال به فردی با این نام اشاره کرده و گفته که کانال رسمی یمانی بعد متوجه شدم مدعی دروغین هستن چون من یمانی به خوبی می شناختم بعد از مدتی تنبلی نصف شب همین الان مطلبتون خوندم و آگاه شدم حالا می خوام کانال مسدود کنم با کمک ارتش سایبری و هزار لعنت بفرستم یک نکته اینجا داره من داخل گروه بودم تبلیغ کانالم رو که می کردم دیدم برام جالب بود چرا تو گروهی که کلی لینک کانال مبتذل می زارن تبلیغ می کنن نگو شناسایی بشن زندان بعد اعدام مسدودی کانال حالا برای دوستان تعریف کردم که آگاه باشد خدا خیلی حواسش به بنده هاش هس

احمد الحسن میگه من فرزند امام زمان هستم از 4نسلش!مگه فرزند اول امام زمان چه کموکاستی دارد که نایب امام زمان نشد ولی فرزندش از 4نسلش نایب شد!؟بعد میخوام بدونم واقعا چطور تو این17سال که ادعای نیابت کرده هنوز به نتیجه نرسیده مگه نه قراره قیام کنه و پیروز بشه خو بفرما آقا قیام کن تا نشونت بدیم،!سید علی یه لب تر کنه مث مور و ملخ زنو مرد مسلح میشیم وای بحالتان!!! خدایا دوسدارم امام زمانم از من راضی باشه خدایا دوسدارم هيچوقت ناراحتی ولی امر خودم سید علی خامنه ای را نبینم

سلام.لطفا دلایل جدید تری بیارین.برای تمامی مطالبتون درباره نقد احادیث جوابی پیدا کردن!
به تمامی مطالب سایت های مخالفشون مسلط هستن و از قبل آماده پاسخگویی هستند!

به دوستان جوان توصیه میکنم در مسائل اعتقادی بسیار دقت کرده و به منابع مستدل و متخصصین در این حوزه مراجعه کرده و متوجه نقشه های دشمن باشند.
دشمن اکنون پس از ناامیدی از نقشه های قبلی خود به فکر علم کردن افرادی در مقابل مرجعیت مبارز و بصیر نموده است. بنده با دقت در یکی از پستهای طرفداران این فرقه در تلگرام متوجه شدم که قصد دشمنان از علم این فرقه ساختن "امام فلانهایی" در مقابل "امام خمینی" است.

این مردک دروغ گویی بیش نیست من امسال اشتباه تو راهپیمایی اربعین رفتم موکب این گروه تو عمود 519 یه نفر اومد به زور میخواست از من بیعت بگیره و درمورد اداهاشون صحبت میکرد که راحت میشد فهمید یه سری داستان رو حفظ کرده و تکرار میکنه وبه پیش پا افتاده ترین سوالها هم نمی تونست جواب بده

من ی شیعه معمولیم.باخوندن این پیغاما خودمو در جایگاه خدا نمیبینم ک بیام و سریع نظر بدم.پس باید در این موارد تحقیق کنیم.چون این وظیفه ماست و دینی بر گردن تمامی ما.

Member since:
28 تیر 1389
Last activity:
10 هفته 1 روز

ما در عصر غیبت هیچ وظیفه ای بجز انتظار و پذیرش ولایت مهدوی و طاعت از خود او نداریم و اگر به ولایت فقیه یا مراجع تقلید مراجعه می کنیم صرفا برای این است که بتوانیم در عصر غیبت ، مسائل دینی و سیاسی خود راسامان دهیم. بر این اساس هر جریان و گروهی هر ادعایی به هر شکلی داشت ( مثل ادعای فرزند امام بودن ، مهدی اول بودن ، یمانی بودن و...) ، مردود و غیر قابل قبول است!! و وظیفه ماست بشدت جلوی این انحرافات را بگیریم... اینها همه برای این است که ما از امام مهدی دور شویم

امثال این مردک کم نبوده اند نمونه اش بهاییت است که سردسته کثیفشان تیر باران شد

این آقاخودشوبانام احمد الحسن معرفی کرده بعدا یه مدت هم ادعای فرزندی امام زمان رو میکنه درصورتی که اگه فرزند امام بودبایداحمدالمحمد می بود!چون اسم امام محمد !این آقانمیدونسته بعدا ادعای فرزندی امام رو میکنه!اگه دوستداراماممون باشیم وتوی اعمالمان به دنبال کسب رضایت ایشون باشیم توی این فتنه های آخرالزمان حتما دست مارومیگیرن گمراه نمیشم!العلم مولامولامولا

احمدالحسن از دیدار های مکرر با حضرت حجت عج در خواب و بیداری گفته است در حالی که ما از حضرت صاحب الزمان عج نامه ای داریم که ایشان در یکی از توقیعاتشان فرمودند :
هر کس پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعایی کرد پس کذاب هست

حضرت حجت عج چنین روزهایی را می دیدند که مدعیان دروغگویی پیدا میشوند که چنین مطلبی را فرمودند

الاحتجاج جلد2 ص474 – بحارالانوار جلد5 ص361 – غیبة طوسی ص395

بنده به تازگی وبا شدت زیاد به این فرقه دعوت شدم .طوری که ناراحت بودم چرا این قضیه به دلم رخنه نمیکنه وچرا ایمان قلبی نمیارم...باخوندن مطالب بالا باتمام وجود فهمیدم که متاسفانه این جریان مثل تمآآم جریانات پیشین هست ....یا صاحب الزمان پناه به تو میبرم ...عالم زدست رفت پادر رکاب کن ...

ابي بصير مي گويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم: اي پسر رسول خدا! من از پدرت شنيدم كه فرمود: «بعد از قيام حضرت قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف دوازده نفر مهدي خواهند آمد»امام فرمود : «بله؛ امّا پدرم فرمود: دوازده نفر مهدي و نفرمود: دوازده امام. بلي؛ آن‌ها قومي از شيعيان ما هستند كه مردم را به ولايت ما و معرفت حقمان دعوت خواهندكرد.

ابن ابی حدید گفته که بعد از امام مهدی دیگر امامان رجعت میکنند.یکم مطالع کن

عالی

سلام درست است که افرادی ساده لوح گول خوردند ولی همه این افراد را باید جمع کردوبادلایل واستدلال واستعانت ازخداوند آنان راکه به گمراهی ودنبال احمدالحسن رفتند آگاه کرد تا از بیراهه برگردند و فقط با مهربانی چون دین اسلام دین مهربانی است پس مسولین امنیتی کشور بایداین گمراهان رابامهربانی وادله محکم ازگمراهی نجات دهندوالعاقبه للمتقین موفق باشید شیعیان امیرالمومنین وبصیرباشید که دشمن درکمین است که به هرشکلی شده امنیت این کشوررابرهم زند.

من تحقیقات گسترده ای انجام دادم ودرنهایت متوجه شدم که احمدالحسن فردی دروغگواست وقسط انهاخراب کاری وایجاد اختلاف میان شیعیان است
خدایا ظهور امام زمان عج رازودتربرسان تاادم های کذابی مثل احمدالحسن رانابود ورسواکند هرچند که انها رسوای عالمند

دوستان عزیز خواهشاحتی جهت کنجکاوی هم پای احادیث چرندوحرف های گول زننده این ادم هانشینید مگراین که اطلاعات فوقالعاده ای نسبت به دینتون داشته باشید که اگه نداشته باشید گمراه میشید

به عنوان کسی که دنبال این کارها رفته نصیحت کردم

ازهمون پرچمشون که ستاره6پراسراءیل هست خودتون تا تهش بخونین

یاحسین

ستاره شش پر ستاره و نماد حضرت داوود (ع) است
حالا چون شیطان از آن استفاده میکند دلیل بر شیطانی بودن آن نماد نیست
یکم بیشتر تحقیق کن

خدایا،واقعامتاسفم برای مردم ساده لوح.یه کاغذچهارشب پیش شب۲۱ماه رمضون پشت شیشه ماشین دیدم توی یه امامزاده درخمینی شهر،که درسطح بسیاروسیعی پخش شده بود ومژده میدادکه این آقاکه اولین نشانه ظهوره اومده.انقدرماهرانه توصیف کرده بودکه داشتم باورمیکردم.آخه چرابایدقبل ازتحقیق بیان انقدرکاغذچاپ کنن ومردم روگمراه کنن،جای تاسفه

تو لاین هم جدیدن این فرقه تبلیغ میکنن
منتها با دوتا سرچ تو اینترنت میشه به نا حق بودن ادعاش پی برد
به امید ظهور!...

حضرت علیه السلام آن قدر معجزه و بینه دارند که نیاز به خواب و استخاره ندارند و علم و قدرت آن حضرت ع آن قدر زیاد هست که هر مخالفی در مقابل ایشان منکوب شود و لو اینکه در حد یک مرجع باشد، ۱۰۰۰ سال منتظر امام زمان ع نشدیم که بیاید و پناهنده به دولت ظالم و غاصبی مانند امارات شود، مگر نه اینست که بیعت هیچ ظالمی بر گردن آن حضرت نیست، پس شیعه منتظر بیدار باش، شیطان را به جای امام زمان به تو قالب نکنند.

همیشه از صدر اسلام تا حال و حتی میتوان گفت تا اخرالزمان یهودیان دست از دشمنی با مسلمانان برنمیدارند و هر بار به شیوه ای دروغین خود را نزدیک کردن و عده ای جاهل و گمراه کردن توی تاریخ کم نداریم از این درغگو های کذاب ...
احمدالسن هم یکی از این مدعیان دروغین که عده ای متعصب و جاهل و دور خودش جمع کرده فقط هم از فضای مجازی تبلیغ میکنه ....

مگر اقا بقیه الله خدایی ناکرده ناتوانند که به این شیوه ظهور کنند شیوه یواشکی...

بروید از خدا بترسید ... شما که خام این جاهلین شده اید بر خدا توکل کنید تا حق از باطل نمایان شود ...بترسید از فتنه های اخرالزمان که یکیش همین احمدالحسن کذاب میباشد ...

با تشکر
جنگ نرم

ناسلامتی بیشترین عبادت رو امت اسلام دارند در روز 17رکعت وروزه داری کم نیست میتوانی در خلوت خود در نماز از خدای خود بخواهی که حقانیت سید رو در رویا (احلام)ببینید شیعه از همان اول شیعه ی راستین امامان معصوم نبودند امامشان امام حی و زنده در زندان و آنها در عاشورا قمه زنی میکنند.یا امام کاظم ع آن را از بغداد به یک شهر از بصره آوردند در جایی فقط با دو مامور که شیعه میدانستند ولی شیعه مال و دنیا بودند نه شیعه ی اثنا عشری

Member since:
28 تیر 1389
Last activity:
10 هفته 1 روز

برادر عزیز ! بعد از چند سال از ادعاهای مطرح شده این شخص، کدام بخش از آنها درست و قابل تووجه بوده!! وقتیس عده کثیری از کارشناسان بر پوچی ادعاهای ایشان تاکید دارند ، چرا متعصبانه از این آرای غلط حمایت و پیروی کنیم ؟!!!!!!!!!!!!! ایا فردای قیامت جوابی خواهیم داشت!! ما فقط و فقط مامور به تبعیات از امام زمان هستیم نه کسی دیگه !

ی سوال ایا اگر امام مهدی ع یا همان یمانی موعود ظهور کند و مراجع را قبول نداشته باشد بابد حرف امام را قبول کنبم یا مراجع؟ دوما یمانی با چ دلیلی ظهور مبکند؟ مراجعه کنید ب کتاب خثال شیخ صدوق ره ص۲۰۰

سوال شما با شناسه 939058 و گذرواژه vaioc ثبت گرديد

Member since:
28 تیر 1389
Last activity:
10 هفته 1 روز

یله این را ما می دانیم و به دقت آن را رصد می کنیم ولی مهم دانستن مسوولان کشور - بخصوص مسوولان فرهنگی و ارتباطاتی و اطلاعاتی است - که فعلا در خواب اند!!

سلام دوستان این فرقه تو اینیستا گرام هم مشغول فعالیت هستند و افراد زیادی رو هم تو فالور هاشون دارند به هوش باشید

ممنون از شما توضیحات بسیار عالی دادین.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام علیکم
دوستان عزیز این فرقه منحرفه در راه زوار حسینی در عراق در مسیر نجف اشرف به کربلا در حال تبلیغ میباشد که خود بنده در سفری که چند روز قبل به عراق داشتم براای زیارت در ایام اربعین حسینی خود به عینه شاهد این تبلیغات بودم و در مناظره چند ساعته ای با مبلغین آنها قرار گرفتم در کل بنده از صحبتهای منحرف انها فهمیدم که هدف از این تبلیغات و بیعت گرفتن ها این است که مرجعیت تشیع را تخریب کرده و یک دست نشانده استکبار را قیم شیعه نشان دهند و ما باید هوشیار باشیم که فریب این مبلغین دروغین را نخوریم

تشکر
اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

  • تگ های مجاز : <a> <br> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
12 + 0 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .