پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است

الان دشمنان مهدویت بیش از هر زمان دیگری هستند، الان شیطان گویا با تمامی امکانات علیه مهدویت قیام کرده است، و همه نیروهای خود را جمع کرده است. ما باید همین الان هم به یاری امام زمان (عج) بشتابیم با قلم‌مان، بیان‌مان، با فکرمان، با زبان‌مان، با گفتارمان، با سخنرانی‌مان، از حریم امامت و ولایت دفاع کنیم. باید به ندای یاری و نصرت‌خواهی امام زمان (عج) جواب پذیرش بدهیم. جواب درست و واقعی بدهیم. یک مقدار از خودمان و از خواسته‌هایمان بگذریم، یک مقدار غرق در بحث‌های مادی و دنیوی نشویم.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی قم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آینده روشن:
پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است
امروز ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام حسین(ع) از گلوی مبارک امام زمان (عج) بلند شده است
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی قم گفت: ما باید همین الان هم به یاری امام زمان (عج) بشتابیم، از حریم امامت و ولایت دفاع کنیم. اگر به ندای یاری و نصرت‌خواهی امام زمان (عج) جواب پذیرش بدهیم، و به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج) پاسخ دهیم، زمینه را برای ظهور ایشان آماده کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم کارگر، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آینده روشن، با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا(ع) زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است گفت: قیام حضرت اباعبدالله به چند دلیل می تواند زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی(عج) باشد؛ اول اینکه نهضت عاشورا تجلی کامل مبارزه حق و باطل است، یعنی آن کلید اصلی جنگ با حق و باطل را امام حسین(ع) زد و آغازگر یک پیکار اساسی با جبهه باطل بود.

وی ادامه داد: هر چند که مصاف حق و باطل در طول تاریخ بوده است ولی امام حسین(ع) با ایثار خون خودش در یک برهه حساس زمانی این نهضت را به اوج خودش رساند و ثابت کرد که حق و باطل هیچ وقت با هم سر آشتی ندارند، تا زمان ظهور امام زمان (عج) که حضرت هنگام قیام خودش رهبری جبهه حق را بر عهده می‌گیرد و علیه جبهه باطل بر می‌آشوبد قیام می کند.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی قم با اشاره به اینکه نتیجه قیام عاشورا، قیام حق طلبانه علیه باطل بود که باید به یک سرانجام و فرجام نهایی برسد که این فرجام در زمان امام زمان (عج) است، افزود: از طرفی دیگر قیام کربلا قیامی ایثارگرانه، شجاعانه، شهادت‌طلبانه بود و روح ایثار و شهامت مبارزه‌طلبی در دلهای مومنان به خصوص منتظران شعله ور تر می کند و به آنها جسارت مبارزه با دشمنان را می بخشد.

وی اظهار داشت: به همین خاطر وقتی شعار اصحاب حضرت مهدی (ع) یالثارات الحسین است یعنی آنکه اینها از امام حسین(ع) یاد گرفتند دل و جانشان را با کربلاییان پیوند بزنند و همنوا با دل آنها می‌خواهند این شهادت طلبی و ایثارگری واقعی را معنا کنند و با این شهامت به پیروزی برسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کارگر با بیان اینکه در عاشورا فجایع و مصایب بسیاری رخ داد و حتما باید انتقام خون امام حسین (ع) از ستمگران و کسانی که راضی به عمل یزیدیان بودند گرفته شود، افزود: خون امام حسین (ع) هیچ گاه از جوشش نمی ایستد تا این که گریبان همه ستمگران، مفسدان و منافقان را بگیرد و این جوشش هست تا زمان ظهور حضرت مهدی (ع) به حد نهایت خودش می رسد و منجر به گرفتن انتقام از همه دشمنان می شود.

نویسنده کتاب جهانی شدن و حکومت حضرت مهدی (عج)، در پاسخ به این پرسش که «ائمه اطهار چطور بحث غیبت و ظهور امام زمان (ع) را در دوران خودشان مطرح کردند؟» گفت: اگر این موضوع را از چند محور نگاه کنیم، محور اساسی خود پیامبر اکرم (ص) مطرح کردند در واقع پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود و تشکیل حکومت در مدینه
” وی اظهار داشت: همیشه ائمه اطهار (علیهم السلام) به مردم می‌گفتند به همین خاطر آن حکومتی که از ما انتظار می‌رود فقط به دست مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد و مردم بر این اساس بود که آنها را می‌پذیرفتند و شیعیان تسلیم می‌شدند و نگاهشان همیشه رو به آینده بود. “
و حکومت اسلامی در آنجا، در صدد این بود که آن آرمانها و آمال قرآن کریم را پیاده کند.

وی در این باره توضیح داد: اما پیامبر (ص) چون می داند که زمینه و ظرفیت وجود ندارد، و مردم استعداد دریافت این را ندارند و بسیاری از این دستورات و فرامین الهی عمل نمی‌شود و آن جامعه مطلوب بوجود نمی‌آید به همین خاطر همیشه وعده به آینده می‌داد.

مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی قم تصریح کرد: مهم‌ترین شخصیت که از حضرت مهدی(عج) حرف زده است، پیامبر اکرم (ص) است و آن وعده مژده تشکیل حکومت جهانی مستضعفان و مومنان است که خود پیامبر اکرم(ص) به مردم داده و آنها را تشنه‌تر و شیفته‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه عملا آن جامعه مورد نظر پیامبر اکرم(ص) محقق نشد و علت آن هم صد در صد از ناحیه خود مردم و دشمنان و منافقان بود، خاطرنشان کرد: قرآن قانون واقعی کامل یک زندگی درست و مطلوب است و همه چیز را بیان کرده است و حضرت مهدی(عج) می‌آید و همان قرآن را پیاده می‌کند. آن را کم و زیاد نمی‌کند و همان ایده‌های پیامبر اکرم (ص) را به اجرا در می‌آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کارگر با اشاره به وعده های ائمه طهار(ع) نسبت به آینده اشاره کرد و افزود: وقتی که نوبت به امام علی (ع) رسید و امامان بعدی مردم به این نتیجه رسیدند دیدند که حکومت مطلوب در دست ائمه است و امامان معصوم (علیهم السلام) هم به مردم همین را می‌گفتند. می‌گفتند که الان حکومت ظاهری در دست ما نیست، ما حجت‌های خدا هستیم، ما آن اولیای خدا هستیم و نیازی نیست که اگر مردم با ما همراهی نمی‌کنند، بیاییم حکومت ظاهری را در دست بگیریم، ولی آنها یک وعده و بشارتی به شیعیان مظلوم دوران خودشان می‌دادند.

وی ادامه داد: ائمه (علیهم السلام) به کسانی که همیشه در اوج مظلومیت، فشار و سختی و ناراحتی بودند و رنج اسارت و زندان می‌کشیدند وعده می‌دادند. می‌گفتند می‌بینید که ما حکومت ظاهری نداریم، دشمنان ما قوی‌تر هستند، ولی شما باید صابر، قوی، امیدوار و خوش‌بین نسبت به آینده باشید، چون آن حکومت جهانی واقعی ما در آخرالزمان، و به دست مهدی موعود(عج) تحقق خواهد یافت.

نویسنده کتاب آینده جهان با اشاره به اینکه کلام ائمه (ع) درباره حکومت باعث شد که مردم با مهدویت و حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) بیشتر آشنا بشوند، افزود: ائمه(علیهم السلام) می‌گفتند ما برای حکومت ظاهری نیامدیم؛ اگر حکومت هم می‌خواهیم، برای هدایت مردم است، برای راهنمایی و نجات مردم است، برای دستگیری از مستضعفان و محرومان است و حتی یاران اندکی همانند یاران امام حسین (ع) نداریم و دشمنان نیز دست از توطئه ستمگری و تجاوز برنمی‌دارند.

وی اظهار داشت: همیشه ائمه اطهار (علیهم السلام) به مردم می‌گفتند به همین خاطر آن حکومتی که از ما انتظار می‌رود فقط به دست مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد و مردم بر این اساس بود که آنها را می‌پذیرفتند و شیعیان تسلیم می‌شدند و نگاهشان همیشه رو به آینده بود.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده
” وی تأکید کرد: درسی که از عاشورا می گیریم، این است که باید با تمام وجود به یاری امام زمان (عج) در عصر غیبت و چه در زمان ظهور باید با تمام وجود خدمت کنیم، امام زمان (عج) نیز اکنون نیاز به یاری دارند. “
مهدویت و آینده پژوهی‌قم، در ادامه در پاسخ به این پرسش که وظیفه مراکز و موسسه‌های مهدوی در ماه‌های محرم و صفر در تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و ارتباط آن با حضرت امام حسین(ع) چیست؟ گفت: امام حسین (ع) چون برای نجات دین از دست دشمنان، منافقان و حتی آنهایی که انحراف در دین وارد می‌کنند، و برای دین قیام کرده بود، می‌خواست مردم به آن آموزه‌های اصیل دینی بازگردند.

وی تصریح کرد: ما باید همیشه این ایده را مطرح کنیم که هدف امام حسین (ع) با هدف امام مهدی(عج) یکی است؛ هر دو برای این آمدند که آن دین واقعی در دل و جان زندگی مردم وارد بشود؛ پس دین‌مداری و پایبندی به آموزه‌های دین مهم‌ترین رکنی است که ما باید به آن توجه کنیم و مردم را به آنها متوجه کنیم.

وی به وظایف مردم نسبت به امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: همیشه و در هر زمان یاور دین خدا و یاور آموزه های دینی باشند. ما باید به مردم بگوییم که واقعه عاشورا نتیجه یاری نکردن دین خدا و امامان بود. فجایعی که در عاشورا بوجود آمد ناشی از غفلت مردم، ناشی از قصور و تقصیر مردم، و ناشی از عدم همراهی مردم با امام معصوم (ع) بود. این قضیه نباید در آینده تکرار بشود.

وی تأکید کرد: درسی که از عاشورا می گیریم، این است که باید با تمام وجود به یاری امام زمان (عج) در عصر غیبت و چه در زمان ظهور باید با تمام وجود خدمت کنیم، امام زمان (عج) نیز اکنون نیاز به یاری دارند.

نویسنده کتاب فروغ حق با بیان اینکه امروز ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام حسین(ع) الان از گلوی مبارک امام زمان (عج) بلند شده است افزود: الان دشمنان مهدویت بیش از هر زمان دیگری هستند، الان شیطان گویا با تمامی امکانات علیه مهدویت قیام کرده است، و همه نیروهای خود را جمع کرده است.

وی یادآور شد: ما باید همین الان هم به یاری امام زمان (عج) بشتابیم با قلم‌مان، بیان‌مان، با فکرمان، با زبان‌مان، با گفتارمان، با سخنرانی‌مان، از حریم امامت و ولایت دفاع کنیم. باید به ندای یاری و نصرت‌خواهی امام زمان (عج) جواب پذیرش بدهیم. جواب درست و واقعی بدهیم. یک مقدار از خودمان و از خواسته‌هایمان بگذریم، یک مقدار غرق در بحث‌های مادی و دنیوی نشویم.

این مولف مهدوی به اهمیت اطاعت از امام عصر(عج) در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: یک مقدار از وقت‌مان، از انرژی‌مان را برای امام زمان (عج) قرار بدهیم و به یقین اگر اینگونه زندگی کنیم، می‌توانیم به ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان (عج) پاسخ دهیم و زمینه را برای ظهور ایشان آماده کنیم.

مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی قم، به ثمره پیروی از امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: وقتی مطیع امر امام زمان (عج) باشیم، در واقع ثابت کرده‌ایم که ما یاران بی‌وفا نیستیم، ما نامه‌نویسان خیانتکار نیستیم، ما مردم جفاکار کوفه نیستیم و هر زمان ظهور صورت بگیرد همه ما آماده و پا به رکاب هستیم.

انتهای پیام/ح/۱۴

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

  • تگ های مجاز : <a> <br> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
6 + 0 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .